Онлайн-телеміст з норвезьким миротворцем ООН Еріком
Доккеном у межах Міжнародного освітньо-гуманітарних проєктів «Школа миру» та «Юний
миротворець».
У межах Міжнародного освітньо-гуманітарних проєктів
«Школа миру» та «Юний миротворець». 26 грудня 2025 року відбувся
онлайн-телеміст з норвезьким миротворцем, учасником миротворчих місій ООН та
гуманітарних ініціатив Еріком Еннісом Доккеном.
Захід було організовано під патронатом Міжнародної
Асоціації миротворців ООН AISP/SPIA, за сприяння та при координації Громадської
організації «Об’єднання миротворців ООН», Харків, за участі Національного юридичного
університету імені Ярослава Мудрого, Факультет міжнародного та європейського права*.
До участі в онлайн-зустрічі, яка проводилась
англійською мовою, долучилися учні
закладів загальної середньої освіти районів міста Харкова (учасники Міжнародного
проєктів «Школа миру» та «Юний миротворець», лідери учнівського самоврядування, 9–11
класи). педагоги – куратори проєктів «Школа миру» та «Юний миротворець»,
вчителі іноземних мов, студенти Факультету міжнародного та європейського права
Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого.
Почесний гість зустрічі - Erik Ennis Dokken — норвезький миротворець, учасник трьох миротворчих місій ООН UNPROFOR(2), UNMEE, представник гуманітарного сектору, активний учасник міжнародного проєкту Travel for Peace, філософ за освітою, а також наставник молоді в міжнародних освітніх та міжкультурних програмах.
Із вітальним і підсумковим
словом до учасників звернулися Олександр Дорошенко, Регіональний голова
правління Громадської організації
«Об’єднання миротворців ООН», Харків, Сергій Самойлов, Директор
молодіжних програм AISP/SPIA, як керівники й ідейні натхненники проєктів «Школа
миру» та «Юний миротворець».. Їхні звернення окреслили стратегічні
орієнтири зустрічі, засвідчивши інституційну підтримку, наступність ініціативи
та сталість миротворчого діалогу. Координацію заходу та інформаційну підтримку
здійснювала Софія Бондаренко, асистентка директора молодіжних програм AISP/SPIA.
Сьогоднішній телеміст об’єднав учасників у змістовному
діалозі з людиною, фахівцем, чий особистий і професійний шлях ще раз
підтвердив, що миробудівництво ніколи не є абстрактним — воно
народжується з повсякденних дій, переконань і свідомих рішень.
Захід
пройшов у відкритому, динамічному
форматі та складалася з двох основних частин. У першій частині Ерік Доккен
поділився власним досвідом участі в миротворчих місіях ООН, реалізації
гуманітарних ініціатив і роботи в межах міжнародного проєкту Travel for Peace.
Друга
частина була присвячена інтерактивній сесії запитань і відповідей, під час якої
учасники мали змогу обговорити практичні аспекти миротворчої діяльності, роль
гуманітарних подорожей у зміцненні миру, питання роботи з конфліктами,
історичною пам’яттю та правами людини, а також значення освіти, міжкультурного
діалогу й можливі професійні траєкторії у сфері міжнародного права,
гуманітарної дипломатії та миротворчих місій.
Упродовж
розмови учасники говорили про мир не лише як про професію чи академічну сферу,
а як про спосіб життя і щоденну відповідальність. Наголошувалося, що мир
формується через спілкування та взаємну повагу, через діалог і етичну
відповідальність — засади, які закладаються в шкільні та університетські роки й
надалі визначають професійні траєкторії в юриспруденції, гуманітарній
діяльності, дипломатії та міжнародному миротворенні.
Зустріч відзначалася високою активністю та зацікавленістю учасників. Учні, студенти, вчителі активно долучалися до діалогу, ставили запитання та обговорювали практичні аспекти миротворчої діяльності, гуманітарних ініціатив і міжкультурного порозуміння. Відбувся обмін досвідом у сфері педагогіки миру між Еріком Доккеном та вчителями, що дозволив обговорити ефективні методики формування культури миру серед молоді та поділитися практичними підходами до освітньої діяльності. Така зацікавленість сприяла живому обміну думками, глибшому розумінню теми та розвитку практичних навичок комунікації й критичного мислення.
Обговорення сприяло відкритості та глибокому
осмисленню ролі, яку кожен може відіграти у зміцненні миру в повсякденному
житті та професійній діяльності.
Як нагадував Даг Гаммаршельд, шведський дипломат, другий Генеральний секретар ООН (1953–1961),
відомий своєю роботою з миротворчості та гуманітарної дипломатії) - мир — це не ідеальний стан, досягнутий раз
і назавжди, а відповідальність, яку ми несемо щодня. Саме ця думка стала
ключовим підсумком телемосту.
Щиро дякуємо всім учасникам за активність, цікавість і
прагнення до поглиблення знань та розвитку культури миру, а також особливу
вдячність висловлюємо Еріку Доккену за підтримку молодіжних ініціатив,
солідарність і відкритість до діалогу, що надало учасникам нові ідеї та
практичні підходи у сфері миротворчої освіти.
*Ініціатива проведення телемосту та модерація були
реалізовані за участі Ради студентського самоврядування Факультету міжнародного
та європейського права.
_________________________________________________________________
Online
Telebridge with Norwegian UN Peacekeeper Erik Dokken within the International
Educational and Humanitarian Projects “School of Peace” and “Young Peacemaker”
As part of the international educational and
humanitarian projects “School of Peace”
and “Young Peacemaker”, on December 26,
2025, an online telebridge was held with Norwegian peacekeeper, UN mission
participant, and humanitarian practitioner Erik
Ennis Dokken.
The event was organized under the patronage of the International Association of UN Peacekeepers
(AISP/SPIA), with the support and coordination of the Public Union of UN Peacekeepers, Kharkiv,
and with the participation of Yaroslav the
Wise National Law University, Faculty of International and European Law*.
The online meeting, conducted in English, brought
together students from general secondary
education schools in Kharkiv districts (participants of the “School of Peace” and “Young Peacemaker” projects, student council leaders, grades
9–11), teachers – curators of
the projects and foreign language teachers, and students of the Faculty of International and European Law
at Yaroslav the Wise National Law University.
The honored
guest of the meeting was Erik Ennis Dokken – a Norwegian peacekeeper,
participant in three UN peacekeeping missions (UNPROFOR(2), UNMEE),
representative of the humanitarian sector, active participant in the
international project Travel for Peace,
philosopher by education, and mentor to youth in international educational and
intercultural programs.
Opening and
closing remarks were delivered
by Oleksandr Doroshenko,
Regional Head of the Board of the Public Union of UN Peacekeepers, Kharkiv, and
Serhii Samoilov, Director of
Youth Programs at AISP/SPIA, as the leaders and visionaries of the “School of Peace” and “Young Peacemaker” projects. Their addresses outlined the
strategic goals of the meeting, highlighting institutional support, continuity
of the initiatives, and the sustainability of peace dialogue. Event
coordination and information support were provided by Sofiia Bondarenko, Assistant Director of Youth Programs AISP/SPIA.
The telebridge united participants in a meaningful
dialogue with a specialist whose personal and professional journey reaffirmed
that peacebuilding is never abstract – it
emerges from daily actions, convictions, and conscious decisions.
The event was held in an open, dynamic format and
consisted of two main parts. In the first part, Erik Dokken shared his experiences in UN peacekeeping missions,
humanitarian initiatives, and work within the international Travel for Peace project.
The second part was an interactive Q&A session,
during which participants had the opportunity to discuss practical aspects of
peacekeeping, the role of humanitarian travel in strengthening peace, work with
conflicts, historical memory and human rights, as well as the importance of
education, intercultural dialogue, and potential professional paths in
international law, humanitarian diplomacy, and peacekeeping missions.
Throughout the discussion, participants spoke about
peace not only as a profession or academic field, but as a way of life and a daily responsibility.
It was emphasized that peace is built through communication, mutual respect,
dialogue, and ethical responsibility – principles instilled during school and
university years that later shape professional trajectories in law,
humanitarian work, diplomacy, and international peacekeeping.
The meeting was marked by high engagement and interest
from participants. Students, teachers,
and young people actively joined the dialogue, asked questions, and
discussed practical aspects of peacekeeping, humanitarian initiatives, and
intercultural understanding. A particularly valuable component was the exchange of experience in peace education between
Erik Dokken and teachers, which allowed the discussion of effective
methods for fostering a culture of peace among youth and sharing practical
approaches to educational activities. This active participation contributed to
a lively exchange of ideas, deeper understanding of the topic, and development
of practical communication and critical thinking skills.
The discussion fostered openness and reflection on the
role each participant can play in strengthening peace in everyday life and
professional activities.
As Dag
Hammarskjöld, Swedish diplomat and the second UN Secretary-General
(1953–1961), known for his work in peacekeeping and humanitarian diplomacy,
once reminded us – peace is not an ideal
state achieved once and for all, but a responsibility we carry every day.
This idea became the key takeaway of the telebridge.
We sincerely thank all participants for their
engagement, curiosity, and dedication to deepening their knowledge and
developing a culture of peace, and we extend special gratitude to Erik Dokken for supporting youth
initiatives, showing solidarity, and openness to dialogue, which provided
participants with new ideas and practical approaches in peace education.
*The telebridge
initiative and moderation were carried out with the participation of the
Student Council of the Faculty of International and European Law.
/https://www.facebook.com/share/v/1CUq2PMtgQ/
https://www.instagram.com/reel/DSxLv5oiJgH/?igsh=MWRubXh0bW90ZHJqZw==